My own story - Gelukkig Nieuwjaar!


Maandag 31.12.2018

Op de laatste dag van het jaar, lijkt het me een goed idee om eens terug te kijken. Maar ook om eens vooruit te kijken naar wat de toekomst gaat brengen. 

Mensen die mij goed kennen, weten dat 2017 voor mij een heel moeilijk jaar was. Ik werd heel onzeker over alles en daardoor begon ik mezelf te haten. Ik heb heel veel moeite moeten doen om mezelf te accepteren zoals ik ben en me niet meer zot te laten maken door de -eventuele- mening van anderen. Ik ben heel dankbaar voor alle hulp die ik toen gekregen heb, zonder jullie had ik nooit zo (relatief) snel kunnen staan waar ik nu sta. 

Toen 2018 begon, had ik mezelf iets beloofd; "New year, new me." Ik weet dat het heel cliché klinkt, maar voor mij heeft het geholpen. Ik kan niet zeggen dat ik vanaf 1 januari 2018 ineens volledig gelukkig was, maar deze mindset heeft me wel geholpen om veel positiever in het leven te staan. Ik had mezelf beloofd om minder onzeker te zijn en gewoon te doen wat ik wou doen. Zelfs als dat betekende dat ik mijn comfortzone moest verlaten. Wat zeg ik; vooral als ik uit mijn comfortzone moest stappen! 

Januari was nog niet eens voorbij, of ik had mijn eerste "grote stap" al gezet. Ik was al jaren aan het twijfelen of een froe froe mooi bij mij zou staan. Hoe zou ik het antwoord weten als ik het nooit probeerde? Et voila, ik loop nu al bijna een jaar rond met mijn froe en ik zou me mezelf zonder froe niet meer kunnen voorstellen. 




Ik droomde al jaren om 16 te worden en ik vond het ook heel speciaal om te zeggen dat ik 16 was. Maar toch vond ik 17 jaar een veel leukere leeftijd. Het voelde weeral aan als een nieuw begin, een nieuwe Mirte. (Dat ik binnen 54 dagen al 18 word, besef ik nog niet goed). 

Het is niet mijn bedoeling om hier elke maand af te gaan en zeggen wat ik gedaan heb, maar ik zou het wel kunnen. Elke maand is er wel iets gebeurd waar ik ofwel trots op ben ofwel iets waar ik enorm hard van genoten heb. Misschien niet de maanden van de examens, maar we denken even alleen maar aan het positieve... 😉

Zo ben ik naar 4 concerten geweest, een dag Rock Werchter, ik had het schoolbal, ik heb een Paasta-avond georganiseerd met mijn klas, ik ben naar Griekenland, Portugal en Frankrijk geweest deze zomer, ik ging naar de trouw van mijn nonkel en tante,... Dit jaar was te zot voor woorden. 




Natuurlijk waren er momenten dat het eens wat minder ging, zoals de examenperiodes. Ik heb nog steeds momenten gehad dat ik toch even wat meer onzeker werd en het allemaal niet meer zag zitten. Ik ben ook maar een mens. Ik heb serieus moeten knokken, zeker op schoolvlak. Het vijfde was een heel zwaar schooljaar en de paar maanden die ik nu al in het zesde zit, liggen in dezelfde lijn. Dus ja, ik heb ook moeilijke momenten gehad in 2018. Maar het verschil met 2017 is zo groot, dat ik deze momenten liever even vergeet. Want ik ben echt trots op waar ik nu sta, sorry not sorry xoxo. 




Ik hoop dat 2019, voor ons allemaal, een jaar kan zijn waarin we nog meer voor ons geluk gaan kiezen. Het is zo belangrijk om jezelf en jouw geluk af en toe op de eerste plaats te zetten. Ik denk dat dat mijn grootste les is van 2018. Doe af en toe iets dat je eng lijkt, draag dat ene kleedje ook al ben je bang voor de reacties van anderen, omring je met de mensen die je graag ziet en die jou graag zien. Dan komt alles goed, altijd. ❤



Gelukkig nieuwjaar! En onthoud; "It's never too late to be brand new." 

Veel liefs, 

Mirte xxx 


Reacties

Populaire posts